Gazdasági információk
Így győzhet egy kisbolt a multikkal szemben
2015. április 23.

Sok kisbolt alulmarad a multikkal folytatott ádáz versenyben. Sokszor akármennyire is erősen próbálkozik, egyszerűen nem tudja felvenni a kesztyűt, a termékeiket jóval alacsonyabb áron kínáló vállalatóriásokkal szemben. Vajon van-e kiút ebből a reménytelennek tűnő helyzetből? Szakértőnk megmutatja, hogyan dobbanthat nagyot egy kisvállalkozás is.

Kiszolgálás minősége

Csak egy kisbolt esetében van esély arra, hogy az eladó név szerint ismerje a törzsvásárlókat és a számukra leginkább személyre szabott kiszolgálást biztosítsa.

Mennyivel jobb érzés egy olyan helyen vásárolni, ahol a személytelen köszönés és a formális kérdések feltevése és megválaszolása mellett helyet kap a kötetlen beszélgetés és a személyesség! Ezt egy szupermarket sohasem fogja tudni elérni és felülmúlni!

Szakértelem

A kisboltok szűkebb termékkínálata által az eladó pontosan tudja, hogy milyen terméket kínál, milyen áron, és hogy az a termék milyen jellemzőkkel bír. Továbbá a vásárlónak lehetősége is nyílik arra, hogy érdeklődjön, kérdezzen és informálódjon, hiszen több idő jut egy-egy vásárló kiszolgálására. A személyes odafigyelés és a szakértelem pedig egy teljesen más szintre emeli, a vásárlás élményét.

Céltudatos marketing kommunikáció

A kisboltokba járó célközönség sokkal jobban lehatárolható és megfogalmazható, mint a multinacionális cégek vásárlóinak sokasága. Célcsoportok meghatározásával olyan tudatos marketingkommunikáció dolgozható ki, ami eredményes, meggyőző és hiteles, ezáltal könnyedén lehet sikereket elérni.

Mindezek ellenére a kisboltok tulajdonosai, illetve vezetői, a mai napig ódzkodnak attól, hogy marketingeszközöket hívjanak segítségül. Pedig a siker pont a marketingeszközök szakszerű használatában rejlik!

A három leggyakoribb ok, ami miatt a kisboltok azt hiszik, hogy nincs szükségük marketingre

Átmenő forgalom elegendő?

Minden bolttulajdonos úgy véli, hogy a siker eléréséhez elegendő, ha az üzlethelyiséget gondosan választja ki, nagy forgalmú útvonalak mentén. A folyamatosan bezáró és csődbemenő kisboltok eseteiből is láthatjuk, hogy a potenciális vásárlók megléte még nem jelent valós forgalmat és bevételt. Ahhoz, hogy az emberek ne csak elhaladjanak a bolt előtt, szükség van valami pluszra, valami különlegesre, ami arra ösztönzi őket, hogy betérjenek vásárolni.

Környékbeliek = törzsvásárlók?

A környéken lakókra sem érdemes az üzleti stratégiát alapozni, ugyanis ha máshol meg tudják venni a termékeket olcsóbban, nagyobb választék mellett, akkor nem fogják a kisboltot választani a szupermarketekkel szemben.

A termék mindenkinek való!

A marketing kommunikáció esetében, ha valami mindenkinek szól, akkor igazából senkinek sem, hiszen egy túl általánosan megfogalmazott üzenet sosem ér célba. Egyes célcsoportokat külön kell megszólítani a kívánt hatás elérése érdekében.

Kapcsolódó link: www.piacesprofit.hu

Megosztás
Stratégiai partnereink
        

« Vissza

Országos piacterek
E-netro Deutschland  E-netro Magyarorszg
HÍRLEVÉL

E-mail cím:



Hirdessen hírlevelünkben!


Állást keres?



Partnereink